Case study
Hoe wij Stevens & C° hielpen om 57 kwalitatieve kandidaten te vinden in slechts één week.
Bij Stevens & C° zochten ze dringend naar een verkoopprofiel, maar na weken zonder resultaat was het tijd voor een andere aanpak. Dit waren de behaalde resultaten...
57
Totaal aantal sollicitaties
14
Aantal kwalitatieve leads
3
Aantal weken doorlooptijd
.jpg)
Uitdaging
Wat was de uitdaging bij
Stevens & C°
Stevens & Co zocht niet zomaar een accountmanager. Ze wilden iemand die mee wil groeien, het familiaire karakter van het bedrijf begrijpt en dit uitdraagt alsof het zijn of haar eigen familie is.
Attitude en volharding waren essentieel; de juiste kandidaat moest meer zijn dan een verkoper en echt een verlengstuk van het team worden, met dezelfde passie en toewijding. Dit soort unieke kwaliteiten vinden en aantrekken is geen gemakkelijke taak. Hoe breng je deze boodschap over in een vacature? Hoe screen je op zulke persoonlijke eigenschappen? Hier laten we je zien hoe wij dit hebben aangepakt.
Gezocht profiel
Account manager | Stevens & C°
3
Aantal onsuccesvolle sollicitaties
8
Aantal weken op zoek
0
...
Oplossing
Hoe heeft SalesWorx deze challenge aangepakt?
Onze aanpak begon met een diepgaande DNA-analyse en het opstellen van een competentiematrix om het gewenste profiel glashelder te krijgen. Vervolgens creëerden we een videoreeks die authentiek het karakter van de functie én het bedrijf weerspiegelde. Met deze drie gerichte video's hebben we Stevens & Co neergezet zoals ze echt zijn: Functievideo: Een heldere introductie van de dagelijkse taken en verantwoordelijkheden binnen de rol, zodat elke kandidaat direct weet wat hen te wachten staat.
Collega’s aan het woord: Toekomstige collega’s krijgen een gezicht. In deze video stellen teamleden zichzelf voor en vertellen ze hoe ze samenwerken.
Werknemerstevredenheid: Om de betrokkenheid en tevredenheid binnen het team te tonen, delen huidige medewerkers hun ervaringen en vertellen waarom ze graag bij Stevens & Co werken.
Gekozen pakket
Flow
Flow
Match
Match
Resultaten
Wat leverde de campagne op?
In slechts één week tijd reageerden 57 kandidaten op de vacature, waarvan er 14 in aanmerking kwamen voor een interview. Uiteindelijk vond Stevens & Co° hun ideale kandidaat binnen recordtijd.
57
Totaal aantal sollicitaties
14
Aantal kwalitatieve leads
3
Aantal weken doorlooptijd