Algemene voorwaarden
1. Identiteits- en contactgegevens van de onderneming
Naam: SALESWORX
Rechtsvorm: Besloten vennootschap (BV)
Zetel: Vekestraat 29A7, 1910 Kampenhout (België)
Ondernemingsnummer: 1010.581.137
Btw-nummer: BE 1010.581.137
Rechtspersonenregister Brussel (Nederlandstalig)
Telefoonnummer: 016438448
E-mail: hello@salesworx.be
2. Definities
2.1 In deze algemene voorwaarden hebben de volgende begrippen de volgende betekenis:
- Klant: de onderneming waarvoor SALESWORX diensten verricht
- Overeenkomst: de overeenkomst tussen de klant en SALESWORX.
- Werken: de producten die door SALESWORX worden gemaakt in het kader van de overeenkomst (bijvoorbeeld maar niet beperkt tot bedrijfsfilms, marketingcampagnes, uitgeschreven teksten en vacatures,etc.)
- Vergoeding: het bedrag dat door de klant aan SALESWORX betaald dient te worden in ruil voor haar diensten.
- Kandidaat: de natuurlijk persoon die door SALESWORX is geworven en geselecteerd om een vacature bij de klant in te vullen.
- Bruto maandloon: het loon van een kandidaat op basis van een volledige maand in voltijds dienstverband (38 uur) in het eerste dienstjaar bij de klant.
- Introductie/introduceren/geïntroduceerd: het moment waarop SALESWORX de gegevens van de kandidaat voor de eerste keer aan de klant presenteert. Hierbij doet niet ter zake dat kandidaat daarvoor door een andere partij ooit al aan de klant werd voorgesteld of dat de klant de kandidaat reeds kent.
- Overeenstemming: Het moment dat er een akkoord wordt bereikt tussen de kandidaat en de klant (of een met de klant verbonden onderneming) over het invullen van een tijdelijk of vast dienstverband voor de klant, ongeacht of dit akkoord mondeling dan wel schriftelijk werd behaald.
- Arbeidsovereenkomst: de overeenkomst die werd gesloten en ondertekend tussen kandidaat en klant naar aanleiding van de overeenstemming die tussen hen werd bereikt over het invullen van een tijdelijk of vast dienstverband voor de klant.
3. Toepasselijkheid van de algemene voorwaarden
3.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, facturen en overeenkomsten tussen de de besloten vennootschap SALESWORX, met zetel te Vekestraat 29A7, 1910 Kampenhout (België), ingeschreven in het rechtspersonenregister van Brussel (Nederlandstalig) met ondernemingsnummer 1010.581.137 (hierna “SALESWORX”) en de opdrachtgever (hierna “de klant”), met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de klant en onverminderd de toepassing van eventuele bijzondere voorwaarden die zijn opgenomen in een afzonderlijke schriftelijke overeenkomst.
3.2 Door beroep te doen op SALESWORX verklaart de klant kennis te hebben van deze algemene voorwaarden en ze te aanvaarden. SALESWORX streeft ernaar om de klant voldoende gelegenheid te bieden om de algemene voorwaarden te raadplegen en zodoende te aanvaarden. De klant kan deze algemene voorwaarden vrij inzien via de website of er een kopie van aanvragen door een e-mail te sturen naar hello@salesworx.be.
3.3 Er kan enkel worden afgeweken van deze algemene voorwaarden bij uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van SALESWORX. Eventuele nietigheid of ongeldigheid van een van deze voorwaarden brengt niet de nietigheid mee van de andere bedingen of van de overeenkomst. De ongeldige of nietige bepalingen dienen dan gelezen te worden als een geldige bepaling waarbij het resultaat zo dicht mogelijk bij het beoogde resultaat van de ongeldige of nietige bepaling ligt.
4. Aanvaarding en totstandkoming van de overeenkomst
4.1 De overeenkomst tussen SALESWORX en de klant komt tot stand door de aanvaarding van het aanbod door de klant. Aanvaarding vindt plaats door middel van:
a) (elektronische) ondertekening van de offerte en terugbezorging aan SALESWORX;
b) bevestiging van de opdracht op enige schriftelijke manier aan SALESWORX en/of;
c) het geven van (een begin van) uitvoering aan de overeenkomst (zoals maar niet beperkt tot het maken van afspraken inzake het maken van opnames van de bedrijfsfilm, het overmaken van CV’s, ontmoeting van kandidaten, enzovoort).
4.2 SALESWORX behoudt zich het recht voor om aanvragen naar eigen goeddunken te aanvaarden of te weigeren. Aanvragen afkomstig van een klant met dewelke een geschil bestaat of van een frauduleus lijkend profiel of waaruit een ernstige tekortkoming van de klant blijkt, mogen door SALESWORX geweigerd worden.
4.3 De klant aanvaardt dat SALESWORX ten allen tijde een verwijzing mag maken naar zijn/haar vennootschaps- en/of handels– of commerciële naam en/of logo, ter uitvoering van de overeenkomst en bij wijze van referenties en recensies, tenzij uitdrukkelijk anders wordt overeengekomen.
5. Het FLOW-pakket
5.1 SALESWORX biedt het FLOW-pakket aan. Meer informatie omtrent de specifieke diensten die zijn inbegrepen in het FLOW-pakket zijn terug te vinden op de website (https://www.salesworx.be/pakketten). De klant ontvangt steeds een gepersonaliseerde offerte op basis van zijn/haar noden en wensen.
5.2 Bij het FLOW-pakket verzamelt SALESWORX alle antwoorden en kandidaturen die worden ontvangen op opengestelde vacatures en bezorgt deze aan de klant. De klant is volledig zelf verantwoordelijk voor de verdere verwerking en opvolging van de antwoorden en kandidaturen.
5.3 Bij afname van het FLOW-pakket wordt een vaste opstartkost aangerekend. De klant ontvangt hiervoor onmiddellijk na ondertekening van de offerte de factuur. De dienstverlening van SALESWORX wordt pas opgestart na integrale betaling van deze factuur.
6. Het MATCH-pakket
6.1 SALESWORX biedt tevens het MATCH-pakket aan. Meer informatie omtrent de specifieke diensten die zijn inbegrepen in het MATCH-pakket zijn terug te vinden op de website (https://www.salesworx.be/pakketten). De klant ontvangt steeds een gepersonaliseerde offerte op basis van zijn/haar noden en wensen.
6.2 Bij afname van het MATCH-pakket wordt een vaste opstartkost aangerekend. De klant ontvangt hiervoor onmiddellijk na ondertekening van de offerte de factuur. De dienstverlening van SALESWORX wordt pas opgestart na integrale betaling van deze factuur.
6.3 Tenzij afzonderlijk schriftelijk overeengekomen, is de klant daarnaast ook gehouden tot betaling van een vergoeding die gelijk is aan de som van 3 (drie) keer het bruto maandloon dat de kandidaat bij de klant zal gaan verdienen. Deze vergoeding wordt in schijven aangerekend als volgt:
- Eerste vergoeding van 1 (een) bruto maandloon na ondertekening van de arbeidsovereenkomst tussen kandidaat en klant, bij opstart van de kandidaat;
- Tweede vergoeding van 1 (een) bruto maandloon bij aanvang van de 2e (tweede) maand van tewerkstelling van de kandidaat bij de klant;
- Derde vergoeding van 1 (een) brutomaandloon bij aanvang van de 3e (derde) maand van tewerkstelling van de kandidaat bij de klant.
6.4 Specifieke afspraken inzake de werving- en selectiediensten van SALESWORX (onderdeel van MATCH-pakket):
6.4.1 Tijdens de wervingsprocedure gaat SALESWORX op zoek naar geschikte kandidaten om de openstaande vacature bij de klant in te vullen. SALESWORX zal de meest geschikte kandidaten introduceren bij de klant. Indien de klant een kennismaking wenst in te plannen met (een van de) door SALESWORX geïntroduceerde klanten, zal SALESWORX contact opnemen met desbetreffende kandidaat/kandidaten om een of meerdere gesprekken/afspraken te bewerkstelligen.
6.4.2 De klant verbindt zich ertoe om SALESWORX op de hoogte te houden van het verloop van de afspraken/gesprekken met geïntroduceerde kandidaten. De klant zal SALESWORX tevens onmiddellijk en uiterlijk binnen de 5 (vijf) werkdagen schriftelijk (per mail of per post) inlichten wanneer er binnen 1 (één) jaar na de initiële introductie van de kandidaat door SALESWORX, een overeenstemming werd bereikt met de kandidaat. De klant bezorgt SALESWORX daarbij tevens de gegevens inzake het bruto maandloon van de kandidaat en/of een kopie van de arbeidsovereenkomst die werd afgesloten met de kandidaat, zodat SALESWORX over kan gaan tot een correcte berekening van de verschuldigde vergoeding.
6.4.3 Indien de klant niet binnen 5 (vijf) werkdagen na bereiken van een overeenstemming met de door SALESWORX geïntroduceerde kandidaat, overgaat tot toezending van de gegevens inzake het bruto maandloon van die kandidaat en/of van een kopie van die getekende arbeidsovereenkomst, is SALESWORX gerechtigd een vergoeding in rekening te brengen op basis van bij haar bekende informatie, of indien dit niet mogelijk is op basis van de bij SALESWORX bekende informatie, een vaste totale maximum vergoeding in rekening te brengen van €15.000,- excl. BTW.
6.4.4 Indien de klant SALESWORX niet schriftelijk (per mail of per post) op de hoogte stelt van de gegevens inzake het bruto maandloon van de kandidaat en/of SALESWORX geen kopie bezorgt van de getekende arbeidsovereenkomst die werd afgesloten met de kandidaat, binnen 5 (vijf) werkdagen na het bereiken van een overeenstemming, is de klant tevens gehouden tot betaling aan SALESWORX van een direct opeisbare schadevergoeding van € 5000,- excl. BTW, tot dekking van buitengewone kosten, onverminderd het recht van SALESWORX om bijkomend een vergoeding conform artikel 6.4.2 dan wel artikel 6.4.3, te factureren aan de klant.
6.4.5 Indien de klant een door SALESWORX geïntroduceerde kandidaat niet aanneemt/tewerkstelt of de kandidaat het aanbod van de klant niet aanvaardt, en de kandidaat en de klant binnen een periode van 18 (achttien) maanden na de initiële introductie van de kandidaat door SALESWORX toch een overeenstemming bereiken, zal de klant alsnog gehouden zijn de afgesproken vergoeding (conform artikel 6.4.2, dan wel 6.4.3) te betalen aan SALESWORX. Deze bepaling geldt ook wanneer de kandidaat binnen een periode van 18 (achttien) maanden na de initiële introductie van de kandidaat door SALESWORX aan de klant, een overeenstemming bereikt met enige met de klant verbonden onderneming, filiaal, moeder - of dochtervennootschap.
6.4.6 Het is de klant niet toegestaan om, zonder expliciete en schriftelijke toestemming van SALESWORX, op eender welke wijze gegevens over kandidaten aan derden door te geven of kandidaten voor te stellen aan derden. Indien de klant een door SALESWORX geïntroduceerde kandidaat binnen 18 (achttien) maanden na de initiële introductie van de kandidaat voorstelt bij een andere persoon, onderneming of instelling en die introductie door de klant resulteert in een overeenstemming tussen die kandidaat en de andere persoon, onderneming of instelling, hetzi in eigen naam, hetzij door middel van en/of in samenwerking met natuurlijke of rechtspersonen waarbij de kandidaat is betrokken, zal de klant gehouden zijn tot betaling van de totale kosten conform artikel 6.4.2 van deze algemene voorwaarden (dan wel 6.4.3 bij afwezigheid van informatie).
6.4.7 Vervangingsgarantie: Indien een door SALESWORX geïntroduceerde kandidaat waarmee een overeenstemming werd bereikt binnen een periode van 6 (zes) maanden na het bereiken van die overeenstemming, ontslagen wordt door de klant of de samenwerking met de klant om welke reden dan ook stopt, zal SALES WORX zonder bijkomende kosten een nieuwe kandidaat zoeken voor de klant, en dit maximaal 2 (twee) keer.
7. Modaliteiten en afspraken inzake de dienstverlening van SALESWORX in het algemeen
7.1 SALESWORX beschikt over de volledige creatieve en technische vrijheid om de uitvoering van de opdracht naar eigen vermogen en inzicht uit te voeren (onder meer inzake selectie van specifieke opnames en montage van de gemaakte beelden en het uitschrijven van campagnes en vacatures), conform de oorspronkelijke opdracht, offerte of prijsopgave.
7.2 SALESWORX zal de werken aan de klant voorleggen ter goedkeuring. Indien de klant dit verzoekt, zal SALESWORX de werken volgens de richtlijnen van de klant herwerken. De klant is er zich van bewust dat dit bijkomende kosten met zich mee kan brengen. SALESWORX zal de klant tijdig en in ieder geval voor de start van de herwerking of aanpassing verwittigen en op de hoogte stellen van de verwachte meertijd, meerkost en desgevallende de bijkomende vergoeding. De klant beslist in functie hiervan of de gevraagde bewerking of wijziging wordt doorgevoerd.
7.3 SALESWORX behoudt zich het recht voor om beroep te doen op diensten van gespecialiseerde derden indien en voor zover zij dit noodzakelijk acht voor de goede uitvoering van de opdracht. SALESWORX heeft het recht om deze derden naar eigen inzicht aan te stellen.
7.4 Onder voorbehoud van correcte betaling van de volledige factuur van SALESWORX, geeft SALES WORX aan de klant, voor zover nodig (bijvoorbeeld voor het gebruik van de bedrijfsfilm, vacatureteksten of campagnes), een beperkt, niet-exclusief, niet-overdraagbaar recht om de door SALESWORX gemaakte werken te gebruiken. De intellectuele eigendomsrechten op de werken blijven eigendom van SALESWORX of hun licentiegevers.
7.5 De klant aanvaardt dat SALESWORX de gemaakte werken op de verschillende media- en communicatiekanalen van SALESWORX (website, social media, e-mails naar Kandidaten, enz.) mag plaatsen op en daarlangs verspreiden, bij wijze van referentie of recensie, en met het oog op reclame of promotie voor de dienstverlening van SALESWORX.
7.6 De klant is zich ervan bewust dat hij zich ertoe verbindt alle redelijkerwijs noodzakelijke medewerking te verschaffen die vereist is voor de uitvoering van de overeenkomst. Hieronder kan onder andere worden begrepen: het verstrekken van noodzakelijke gegevens, beelden, teksten en informatie, feedback op kandidaturen of het tijdig beantwoorden van communicatie. De klant verbindt er zich toe om steeds, in de mate van het mogelijke, binnen een termijn van 2 (twee) werkdagen antwoord te verschaffen op de vragen van SALESWORX, en inzake bemiddeling bij openstaande vacatures (werving en selectie) binnen 5 (vijf) werkdagen feedback te geven op de door SALESWORX geïntroduceerde kandidaten. Eventuele nadelige gevolgen en bijkomende kosten die zijn veroorzaakt door een gebrek aan medewerking door de klant zijn volledig voor diens rekening.
7.7 Vertraging in de uitvoering van de overeenkomsten die niet uitsluitend voortkomt uit opzet of een grove fout van SALESWORX, kan evenwel nooit aanleiding geven tot boete of schadevergoeding uit hoofde van SALESWORX, ontbinding van de overeenkomst of weigering om de gevraagde werken in ontvangst te nemen bij oplevering.
8. Offertes en prijsopgaven
8.1 Alle offertes en prijsopgaven worden gemaakt onder alle voorbehoud en zijn zonder verplichting vanwege SALESWORX.
8.2 Offertes en prijsopgaven gelden uitsluitend voor de klant waaraan de offerte of prijsopgave is gericht.
8.3 Offertes en prijsopgaven gelden uitsluitend voor de in de offerte of bij de prijsopgave vermelde tijd. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, is dit een termijn van 14 (veertien) dagen, te rekenen vanaf de dag van verzending.
8.4 Uit offertes, prijsopgaven of (raam)overeenkomsten uit het verleden kunnen geen rechten ontleend worden voor toekomstige opdrachten.
8.5 SALESWORX behoudt zich het recht voor om voorschotten te vragen.
9. Factuur- en betaalvoorwaarden
9.1 Alle facturen dienen betaald worden binnen een termijn van 14 (veertien) dagen, te rekenen vanaf de dag na hun verzending per e-mail of drie dagen na verzending per post.
9.2 Bij niet-betaling van een factuur op de vervaldag, zullen de verschuldigde bedragen van rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd worden met een interest. Dit is de interest tegen de referentie-interestvoet vermeerderd met acht procentpunten en afgerond tot het hogere halve procentpunt. Bovendien worden de op de vervaldag verschuldigde, maar niet betaalde, bedragen van rechtswege en zonder ingebrekestelling vermeerderd met een forfaitaire schadevergoeding van minimum 40 euro, ter vergoeding van de invorderingskosten. Dit doet geen afbreuk aan het recht van SALESWORX om een hogere vergoeding te vragen voor eventuele andere kosten die verbonden zijn aan niet-betaling.
9.3 Bij niet-betaling van een factuur op de vervaldag, worden alle openstaande facturen onmiddellijk en volledig opeisbaar.
9.4 Bij niet-betaling van een factuur op de vervaldag, behoudt SALESWORX zich het recht voor om, zonder enige ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst, de verdere dienstverlening en/of prestaties op te schorten ofwel de overeenkomst als ontbonden te beschouwen, onverminderd haar aanspraak tot schadeloosstelling.
9.5 De klant dient de facturen, in geval van betwisting, per e-mail te protesteren binnen de 8 (acht) kalenderdagen na de ontvangst ervan, en dit op straffe van verval. De klant kan dit doen door een mail te sturen naar hello@salesworx.be. In die e-mail moet de klant duidelijk aangeven dat het om een betwisting gaat, alsook de reden van betwisting en de gegevens van de betreffende factuur.
10. Aansprakelijkheid en overmacht
10.1 De klant er zich van bewust dat het steeds gaat om een inspanningsverbintenis uit hoofde van SALESWORX.
10.2 SALESWORX staat steeds garant voor een kwalitatieve en hoogstaande dienstverlening, doch verstrekt geen enkele garantie met betrekking tot de geschiktheid van de voorgestelde kandidaat. SALESWORX is niet aansprakelijk voor de prestaties van de kandidaat, (onjuiste of bedrieglijke) referenties, ervaringen, vaardigheden of andere informatie die door de kandidaat werden verstrekt. De klant is zelf verantwoordelijk voor het controleren van behaalde diploma’s, referenties, werkervaringen, enzovoort, van de kandidaat. De beslissing om een door SALESWORX geïntroduceerde kandidaat in dienst te nemen ligt volledig bij de klant en gebeurt volledig op diens eigen verantwoordelijkheid.
10.3 SALESWORX en/of haar aangestelden zijn niet aansprakelijk voor het ontstaan van enige directe of indirecte schade die kan optreden tijdens of na het uitvoeren van de gevraagde opdracht of de geleverde diensten, tenzij er sprake is van opzet, grove schuld uit hoofde van SALESWORX of haar aangestelden of lasthebbers, of, behoudens overmacht, het niet-uitvoeren van de essentiële verbintenissen die het voorwerp van de overeenkomst uitmaken. Het totaal van de aansprakelijkheid van SALESWORX is steeds beperkt tot maximaal de factuurwaarde die werd aangerekend aan de klant, specifiek tot het gedeelte waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
10.4 SALESWORX is nooit aansprakelijk voor of gehouden tot vergoeding van immateriële, indirecte of gevolgschade, met inbegrip van (doch niet beperkt tot) winstderving, omzetverlies, inkomstenderving, productiebeperkingen, administratie- of personeelskosten, een verhoging van de algemene kosten, verlies van cliënteel of vorderingen van derden.
10.5 In geval van overmacht mag SALESWORX de uitvoering van de opdracht geheel of gedeeltelijk opschorten, en dit voor de duur van de overmacht. SALESWORX is niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade in geval van overmacht. Overmacht is de situatie waarbij een onvoorzienbare en onvermijdbare gebeurtenis zich voordoet, buiten de wil van de schuldenaar, en die een onoverkomelijk beletsel uitmaakt voor de nakoming van de verplichting of verbintenis. Indien SALESWORX, bij het ontstaan van de overmachtsituatie, al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is SALESWORX gerechtigd het reeds uitgevoerde werk of de reeds geleverde materialen, afzonderlijk te factureren en is de klant gehouden deze factuur te voldoen.
10.6 Indien de klant een toerekenbare tekortkoming vaststelt, moet hij/zij SALESWORX hiervan zo snel mogelijk per e-mail op de hoogte brengen. Dit kan de klant doen door een e-mail te sturen naar hello@salesworx.be, waarin hij/zij de tekortkoming nauwkeurig en gedetailleerd beschrijft. Volgend op de ingebrekestelling van de klant, heeft SALESWORX steeds het recht om de tekortkoming te herstellen.
10.7 Indien de klant door een contractuele of buitencontractuele tekortkoming uit zijn/haar hoofde, de aansprakelijkheid van SALESWORX in het gedrang brengt, dient hij/zij alle nodige maatregelen te nemen om SALESWORX te vrijwaren van elke schade die zij hierdoor kan oplopen.
11. Stopzetting van de overeenkomst
11.1 De overeenkomst kan ten allen tijde beëindigd worden in onderlinge toestemming tussen beide partijen.
11.2 Bij eenzijdige verbreking van de overeenkomst is de klant een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd die overeenstemt met de som van de facturen die SALESWORX zou opgemaakt hebben indien de overeenkomst wel volledig werd uitgevoerd. Deze bepaling is ook van kracht in geval van nietigheid van de overeenkomst tussen de klant en SALESWORX die voortvloeit uit de niet-naleving door de klant van wettelijke verplichtingen of uit foutieve inlichtingen die door de klant werden verstrekt bij het sluiten van de overeenkomst. Dit alles onverminderd het recht van SALESWORX om een hogere schadevergoeding te eisen, op voorwaarde dat zij de omvang van de schade kan bewijzen.
12. Vertrouwelijkheid van informatie (geheimhoudingsplicht)
12.1 Op de klant rust een geheimhoudingsplicht wat betreft alle informatie over en (persoons)gegevens van kandidaten. De informatie (in de ruimste zin van het woord) over kandidaten is strikt vertrouwelijk en mag door de klant niet kenbaar worden gemaakt aan derden. Als SALESWORX eender welke schade lijdt als gevolg van een schending van de geheimhoudingsplicht door de klant, is de klant een direct opeisbare vergoeding verschuldigd van € 25.000,- per overtreding, onverminderd het recht van SALESWORX om de daadwerkelijk geleden schade te vorderen.
12.2 SALESWORX zal alle vertrouwelijke informatie, die zij voor de opdracht of de levering van de diensten en tijdens de uitvoering van de opdracht of levering van de diensten heeft gekregen over de bedrijfsvoering en interne bedrijfsprocessen van de klant, geheim houden. Informatie geldt in dit geval als vertrouwelijk als dit door de klant is aangegeven, als dit blijkt uit de aard van de informatie of uit deze algemene voorwaarden.
13. Verwerking van persoonsgegevens
13.1 SALESWORX en haar aangestelden verzamelen en verwerken de persoonsgegevens die zij van de klant zouden ontvangen met het oog op het opmaken van offertes, de uitvoering van de overeenkomst, het klantenbeheer, de boekhouding en direct marketingactiviteiten in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Belgische wetgeving ter zake. De rechtsgronden zijn de uitvoering van de overeenkomst, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen en/of het gerechtvaardigd belang. Meer weten over de verwerking van persoonsgegevens? Lees hier het privacybeleid van SALESWORX (https://www.salesworx.be/privacybeleid).
13.2 De klant dient de persoonsgegevens van kandidaten die ter beschikking werden gesteld door SALESWORX in het kader van de uitvoering van de overeenkomst op een behoorlijke en zorgvuldige wijze verwerken en overeenkomstig de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Belgische wetgeving ter zake. De klant zal de nodige technische en organisatorische maatregelen treffen om de verwerking van die persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of onrechtmatige verwerking, daarbij rekening houdend met de stand van de techniek en de aard van de verwerking en de persoonsgegevens. De klant zal na afloop van een overeenkomst met SALESWORX de persoonsgegevens die de klant heeft verkregen in het kader van de uitvoering van de overeenkomst vernietigen, met uitzondering van de gegevens van een kandidaat die door de klant wordt weerhouden.
14. Geschillen
14.1 In geval van geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze voorwaarden, onze diensten of dienstverlening, zullen partijen streven naar een minnelijke oplossing.
14.2 Bij geschil over de geldigheid, de uitvoering of de interpretatie van de overeenkomst, dat niet via minnelijke weg kan worden opgelost, is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing en is enkel de Nederlandstalige ondernemingsrechtbank van Brussel, bevoegd.